Santorini, here i am - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Niels Rustenhoven - WaarBenJij.nu Santorini, here i am - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Niels Rustenhoven - WaarBenJij.nu

Santorini, here i am

Door: Niels Rustenhoven

Blijf op de hoogte en volg Niels

19 April 2016 | Nederland, Arnhem

Daar was het moment dan, eindelijk richting Santorini voor die droomstage. De vluchten verliepen soepel en zelfs de overstap heb ik, tegen mijn verwachting in, makkelijk kunnen halen. Rond 00:00 landde ik in Santorini en stond ik buiten de vertrekhal. Maar nog geen lift ricting de woonlocatie. Bij het checken van de mail kwam ik erachter dat de lift wat later zou zijn, omdat hij vertraging had met de boot(hij kwam ook die dag aan). Achja, eventjes wachten is ook geen ramp en het is niet koud zou je denken. Maarja, toen het eenmaal 1:00 was, was er nog steeds geen lift en op het vliegveld waren ze bezig met deuren sluiten en lampen uit te doen. Uiteindelijk werd het 02:00 toen ik werd opgepikt, er was namelijk een probleem met de accu van de auto... Eenmaal aangekomen bij het huisje eerst maar naar bed(lees dun matras met uitstekende springveren), want na de reis en met name het wachten op het vliegveld was ik toch aardig moe.

De eerste echte dag hadden we genoeg tijd om uit te slapen aangezien het echte werk pas de dag erop zou beginnen. Wel was er(voor mij) een probleem, er was namelijk nog geen ontbijt in huis, iedereen was diezelfde nacht pas aangekomen. En mensen die mij kennen zullen weten hoeveel ik van mijn eten hou en hoe ik het nodig heb. Maar toen ik eenmaal de deur uitstapte en het uitzicht vanaf het huisje zag, maakte dat een hoop goed(zie foto's). Na wat willekeurige snacks naar binnen gewerkt te hebben als vervangend ontbijt volgde een tour van het eiland en ik kan zeggen dat het eiland er echt prachtig uit ziet. Na de tour hebben we nog even met z'n allen gezeten(we zijn met 6 mensen trouwens) terwijl één van de medewerkers lekkere chill muziek speelde op de gitaar. En hoe heerlijk het zitten ook was, ik en een andere nieuwe medewerker wilden het eiland wat meer verkennen. Dus besloten we om de auto te pakken en een stukje te rijden. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij de vuurtoren van het eiland, waar we een dun pad volgden en uitkwamen bij een geweldig uitzichtpunt die de klim helemaal waard was. Ik keek uit over een kalme zee, met rechts van me 2 overblijfselen van de oude vulkaan en links heel in de verte het volgende eiland. De dag werd hierna nog perfect afgesloten met een BBQ terug in het huisje.

En dan de eerste werkdag, deze was nog niet zoals ik hem verwachtte, maar viel me niks tegen. Het is namelijk zo dat Santorini in de winter nogal heftige stormen krijgt en aangezien alles tegen een berg of klif aan gebouwd is er nogal wat rotzooi naar beneden komt. Voordat we echt kunnen beginnen met het outdoor gedeelte, moeten er dus wat reparaties en wat schilderwerk gedaan worden. Niet wat ik kwam om te leren, maar het hoort er wel bij en het is maar voor een weekje. En het leuke is dat als je pauze neemt, wat kan wanneer je wilt, je erop kunt met de kayak of de stand up paddle(SUP) en het water op kunt. Natuurlijk maak ik hier iedere dag in de meeste pauzes gebruik van en heb ik inmiddels al aardig wat tijd op of in het water doorgebracht. Zo zijn we gisteren naar een rots gegaan met de SUP om die te beklimmen en van een leuke hoogte het water in te springen. En vandaag heeft één van de vaste medewerkers hier me meegenomen naar één van de vele grotten die hier verstopt zitten en alleen via het water bereikt kunnen worden. Kijk, dat is nog eens lekker pauze houden mensen.

Ik ben er misschien pas een paar dagen, maar tot nu toe kan ik al zeggen dat ik me hier helemaal ga vermaken. De mensen zijn tof, het weer is goed, het eten is lekker, de sterrenhemel is veel duidelijker dan thuis en het eiland is prachtig. En dan moet het werk waarvoor ik kwam nog beginnen. Ja, ik ga mijn tijd hier wel goed doorkomen.


  • 19 April 2016 - 14:36

    Stefan Tomassen:

    Hallo Niels,

    leuk zo'n reisverslag. zo te horen gaat het helemaal goed komen. werk ze, maar bovenal heel veel plezier.

    groet,

    Stefan, Debby, Mayla en Bart.

  • 19 April 2016 - 14:39

    Diana Willemsen:

    Super niels hoe me op de hoogte heb je helaas niet meer gezien
    hoop dat de stage onvergetelijke wordt zoals mijn trip naar ghana
    tang soo

  • 19 April 2016 - 14:39

    Diana Willemsen:

    Super niels hoe me op de hoogte heb je helaas niet meer gezien
    hoop dat de stage onvergetelijke wordt zoals mijn trip naar ghana
    tang soo

  • 19 April 2016 - 17:27

    Tonnydekeyzer:

    Hoi Niels
    Klinkt allemaal geweldig!
    Mooie foto's.
    Zo te lezen wordt het een geweldige stage.
    Geniet ervan!!


  • 22 April 2016 - 14:54

    Miranda:

    Haha honger is erger dan het wachten haha. Tof had ook niet anders gedacht dan dat t volledig aan je dromen zou voldoen. Enjoy!!! ik blijf je volgen,dan valt t wel mee 3maanden :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Voor mijn opleiding zal ik eerst 4 maanden doorbrengen in Santorini, Griekenland en vervolgens nog eens 4 maanden in Finland. In Griekenland ga ik aan de slag bij een outdoor adventure bedrijf voor mijn stage om zo veel mogelijk te leren over de mogelijkheden in de outdoor. In Finland gaat het om een outdoor adventure minor om mijn kennis nog verder te verrijken. Vind je het interessant om op de hoogte gehouden te worden van mijn 8 maanden durende avonturen, stuur dan even een berichtje en dan voeg ik je toe aan de mailing lijst. "Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go."

Actief sinds 02 April 2016
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 109560

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 05 December 2016

Adventure education Finland

14 April 2016 - 22 Augustus 2016

Stage Santorini Griekenland

Landen bezocht: