Laatste Griekse blog? - Reisverslag uit Akrotíri, Griekenland van Niels Rustenhoven - WaarBenJij.nu Laatste Griekse blog? - Reisverslag uit Akrotíri, Griekenland van Niels Rustenhoven - WaarBenJij.nu

Laatste Griekse blog?

Door: Niels Rustenhoven

Blijf op de hoogte en volg Niels

04 Augustus 2016 | Griekenland, Akrotíri

Zo het is alweer even geleden dat ik voor het laatst wat geschreven heb, maar er is in de tussentijd dan ook een hoop gebeurd.
Het meest bijzondere is dat ik een paar dagen weer in Nederland ben geweest, dus ik heb een hoop mensen weer even kunnen zien.

Maar laten we op chronologische volgorde het verloop van de laatste paar weken bekijken. Na mijn laatste blog zijn er een paar tours geweest met niet echt hoogtepunten. Het was pas wat later dat er 2 cruiseschepen op dezelfde dag kwamen, er golven waren en sterke wind. Deze wind en golven hielden een paar dagen aan, dus ik heb een paar dagen Amerikanen van minimaal 100kg per stuk kunnen meeslepen tegen de wind in, over een workout gesproken! Daarnaast ook een groep gehad met alleen maar tienermeiden... Over koppijn gesproken...
Na deze dag ben ik een paar dagen in NL geweest en landde ik weer rond middernacht op Santorini bij terugkomst.

Ik kon gelijk aan de bak met een hike met 2 russen van ongeveer mijn leeftijd. In het begin op bezoek bij een kasteel waar we een kleine muzikale voorstelling kregen met oude Griekse instrumenten. We zouden er eigenlijk 15 moeten zijn, maar dat werden er uiteindelijk 45 door wat er allemaal gebeurde. De jongen bleek gitaar te spelen en wou de lier wel eens proberen. Geen idee hoe, maar hij speelde erop alsof hij het al jaren deed. Vervolgens bleek dat het meisje acteren studeerde en voor ik het wist was zij de Oddyssey aan het spelen in het Russich terwijl Giannis(van het kasteel) de lier bespeelde. Hierna kon de hele hike eigenlijk al niet meer stuk.

Na nog een hoop trips en trainingen gehad te hebben werd er uiteindelijk een trip gepland naar Thirassia en Nea kameni, 2 eilanden in het gebied van Santorini. Dit houd dus in dat je van eiland naar eiland kajakt(met d of t??). Na vol goede moed op weg te zijn werd er last second een trip gepland waardoor we toch niet konden gaan.... En tot op vandaag hebben we de trip nog steeds niet gemaakt.

En ik heb toch nog even de tijd gehad om even vakantie te vieren. Want hoewel ik hier op één van de top vakantie eilanden zit, heb ik nog niet echt rust gehad. Dus toen ik hoorde dat mijn ouders op Naxos zouden zijn, heb ik vrij kunnen regelen en hen daar ontmoet. Hier heb ik vier dagen gezeten.
De eerste dag was een echte relaxdag, maar dat was dan ook echt nodig. Zoals ik al zei, ik had nog geen rust gehad en moest even mijn hoofd leegmaken. Op de eerste dag hadden we ook al de taverna gevonden waar we iedere avond zouden terug komen. Eén met een echt Grieks gevoel, een Greek big momma, een vader die alleen rondloopt voor de wijn en de kinderen die serveren. De tweede dag werd besteed aan het rondlopen door de hoofdstad, winkelen en het bezoeken van het kasteel daar.
Diezelfde avond was voor mij toch wel één van de hoogtepunten. In het kasteel, op het terras buiten met prachtig uitzicht werd 's avonds namelijk een jazz-blues concert gehouden. Geweldige muziek met een geweldig uitzicht, helemaal perfect!
De dag erna zijn we over het eiland gereden met een huurauto en hebben we centraal en noordelijk Naxos verkend. Het zuiden scheen minder interessant te zijn. We hebben Demeters tempel gezien, koffie gedronken in Chalki, door Filoti en Opeiranthos gereden en gelunched in Apollonas. Ook zijn we aan de voet van de berg Zeus gestopt waar ik in mijn eentje een stukje omhoog ben geklommen om een grot te verkennen waar een oud neolitische beschaving in heeft gewoond. Vervolgens gestopt bij een strand om even te zwemmen en de dag was compleet.

Inmiddels zit ik weer op Santorini en zie ik een, tot nu toe, redelijk rustige maand tegemoet. Wat goed uitkomt, want de Olympische spelen moeten van begin tot eind bekeken worden. Ik heb nog geen idee wat de tijden zijn waarop alles begint morgen, maar dat maakt ook niet uit. Als het 03:00 begint, zit ik om 03:00 voor de laptop.

En dan is het nog maar 2 en een halve week voor ik weer terug ben in NL. Ik moet bekennen dat ik er wel naar uitkijk om weer terug te zijn en iedereen weer te zien en leuke dingen te doen met hen. Ook zit ik met mijn gedachten al een beetje in Finland inmiddels, aangezien ik daar toch ook wel naar uitkijk.

To snel mensen!

  • 04 Augustus 2016 - 20:23

    Miranda:

    Nice!! Vooral t stuk dat je nu ook ff zelf vakantie hebt gehouden,extra gezellig dat t dan met pa&ma is. Bedoel leuk tienermeisjes maar hoe vaak kun je iets over justin bieber horen :P Ik heb nu ook vakantie,helemaal klaar voor Rio en idd veel 'snachts maar kwestie van ritme omgooien. Heb er zin in!! En dan ben je al bijna weer terug.

  • 06 Augustus 2016 - 19:06

    Patricia:

    Nog 2 weken en dan weer ffkes thuis.......ga je trouwens ook een blog van finland maken?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Voor mijn opleiding zal ik eerst 4 maanden doorbrengen in Santorini, Griekenland en vervolgens nog eens 4 maanden in Finland. In Griekenland ga ik aan de slag bij een outdoor adventure bedrijf voor mijn stage om zo veel mogelijk te leren over de mogelijkheden in de outdoor. In Finland gaat het om een outdoor adventure minor om mijn kennis nog verder te verrijken. Vind je het interessant om op de hoogte gehouden te worden van mijn 8 maanden durende avonturen, stuur dan even een berichtje en dan voeg ik je toe aan de mailing lijst. "Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go."

Actief sinds 02 April 2016
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 109524

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 05 December 2016

Adventure education Finland

14 April 2016 - 22 Augustus 2016

Stage Santorini Griekenland

Landen bezocht: