Highlights van de maand - Reisverslag uit Akrotíri, Griekenland van Niels Rustenhoven - WaarBenJij.nu Highlights van de maand - Reisverslag uit Akrotíri, Griekenland van Niels Rustenhoven - WaarBenJij.nu

Highlights van de maand

Door: niels rustenhoven

Blijf op de hoogte en volg Niels

02 Juli 2016 | Griekenland, Akrotíri

Het laatste verslag is inmiddels alweer precies een maand geleden, maar wat een topmaand was het! Omdat er te veel is gebeurd ga ik er een paar highlights uithalen, anders kan ik hele pagina's vol schrijven :)

Misschien maar het beste om met het minder leuke nieuws te beginnen: ik heb een paar dagen niet kunnen slapen doordat er een kakkerlakken plaag in m'n kamer was.... Geloof me, wakker worden doordat er ineens zo'n ding over je heen loopt is niet de leukste manier om wakker te worden. Gelukkig is dat probleem inmiddels opgelost en slaap ik gewoon weer in mijn eigen kamer.

Maar van alle leuke dingen die we hebben gedaan zal ik maar gewoon in chronologische volgorde vertellen. Zo zijn we uitgegaan in de hoofdstad(Fira), we zaten in een baar waarbij je uitzicht had over het hele eiland vanuit de Calderra kant en kregen we een gratis vuurwerk show erbij ook nog.
De dag erna was druk met programma's, maar doordat we de mensen op het eiland inmiddels kennen, kunnen we gratis ijs en drinken halen wat goed helpt tegen de vermoeidheid. Na de programma's heb ik een wandeling gemaakt op de hoogste berg op het eiland(Profit Ilias) wat echt een prachtig uitzicht geeft over het hele eiland en de eilanden in de omgeving. Helaas heb ik niet echt goede foto's kunnen maken doordat het zo enorm waaide dat ik de camera niet stil kon houden.

Een andere highlight is het bezoek van George, een vriend van Xaris(collega). Hij is één van de beste kajakkers ter wereld en samen met hem hebben we 2 dagen getraind en lol gemaakt. Ik heb over het kajakken nog niet eerder zoveel geleerd als in die 2 dagen(foto's volgen nog). We hebben samen grotten verkend, geland op verborgen stranden en omhoog geklommen en hij heeft me de rol aangeleerd(zie video). De 2e dag hebben we surftraining gehad met de kajak omdat het weer zo ruig was dat alle programma's afgelast werden.

Ook een leuke toevoeging, bij bijna ieder programma spelen we tegenwoordig op de ukelele en zingen we een Grieks nummer en een nummer die de meeste mensen wel kennen(Red hot chili peppers of hotel California). Op één van de dagen kwamen we een meisje tegen met haar moeder met autopech. Dus we hebben ze geholpen om een monteur te bellen en ondertussen kwamen we erachter dat zij ook ukelele speelde en kon zingen. Dus om de tijd te doden maar met zijn allen aan het spelen en zingen geweest. Door deze gebeurtenis gaan we er tegenwoordig vaker op uit naar willekeurige plekken om te spelen en zingen en vaak zijn er wel mensen die mee doen.

Verder is er een nieuwe medewerkster bijgekomen en is Maria helaas vertrokken naar Rhodos om daar haar eigen locatie te openen, maar het team is nog steeds top en we krijgen alles voor elkaar wat gedaan moet worden.

Ook heb ik voor het eerste een eigen SUP tour gedaan, wat geweldig was om te doen. Het waren maar 2 klanten, dus ik kon ze heel persoonlijk begeleiden en dat is precies wat ik het leukste vind om te doen. We hebben grotten verkend, gezwommen, van rotsen af gesprongen en zijn geland op een aantal stranden die alleen per water beschikbaar zijn. In combinatie met het contact dat je kan maken met de mensen doordat het er zo weinig zijn, is het exact zoals ik een tour zou willen geven en krijgen.

Een andere highlight, maar wel een minder leuke helaas. Een paar dagen terug heb ik een uitgemergelde kitten gevonden die ergens in een hoekje gestopt lag. Ik heb gelijk al het werk neergegooid en ben de kitten gaan helpen door het water en eten te geven. Later mee naar huis genomen en er daar nog voor gezorgd, maar helaas was hij niet meer te redden, hij was al te ver heen toen ik hem vond ;(

Verder is het seizoen nu echt goed begonnen en hebben we de laatste tijd ochtend en avond programma's gehad en heb ik er inmiddels een week op zitten van ongeveer 85 uur. Maar goed, daar kwam ik voor en ik vind het nog steeds heerlijk om te doen. En ondanks dat ik al goed over de helft van de stage heen ben, is er nog steeds zo veel om naar uit te kijken, ik kan niet wachten.

  • 08 Juli 2016 - 17:10

    Maria-Louise Geerken :

    Hoi Niels,

    Met veel plezier heb ik jouw verslag gelezen.
    Wat fijn dat je je stage met zoveel plezier beleefd. En wat vliegt de tijd...meer dan de helft er alweer op hebben zitten.
    Ohhhhh bah....kakkerlakken op je kamer....ik ging er vast niet meeropbrengsten. ...
    En wat zielig met die kitten...maar wie weet hoelang hij/zij daar al had gezeten.
    Ik sprak jouw moedertje nog van de week...dat ik bericht wilde terugsturen, maar dat het niet lukte...
    Ze zei ook dat dat klopte....Dus poging 2.
    Ik wens jou nog een heel fijn verblijf daar...en op naar je volgende stage....

    Lieve groeten van Maria-Louise.

  • 08 Juli 2016 - 17:12

    Maria-Louise Geerken :

    Hoi Niels....pffff het is gelukt !!!

  • 08 Juli 2016 - 17:27

    Patricia:

    Fijn dat er weer gereageerd kan worden......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Voor mijn opleiding zal ik eerst 4 maanden doorbrengen in Santorini, Griekenland en vervolgens nog eens 4 maanden in Finland. In Griekenland ga ik aan de slag bij een outdoor adventure bedrijf voor mijn stage om zo veel mogelijk te leren over de mogelijkheden in de outdoor. In Finland gaat het om een outdoor adventure minor om mijn kennis nog verder te verrijken. Vind je het interessant om op de hoogte gehouden te worden van mijn 8 maanden durende avonturen, stuur dan even een berichtje en dan voeg ik je toe aan de mailing lijst. "Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go."

Actief sinds 02 April 2016
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 109551

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 05 December 2016

Adventure education Finland

14 April 2016 - 22 Augustus 2016

Stage Santorini Griekenland

Landen bezocht: