Ik heb bezoek gekregen - Reisverslag uit Akrotíri, Griekenland van Niels Rustenhoven - WaarBenJij.nu Ik heb bezoek gekregen - Reisverslag uit Akrotíri, Griekenland van Niels Rustenhoven - WaarBenJij.nu

Ik heb bezoek gekregen

Door: Niels Rustenhoven

Blijf op de hoogte en volg Niels

01 Juni 2016 | Griekenland, Akrotíri

Ik zal maar gelijk verder gaan vanaf waar ik de vorige keer ben gebleven. De dag na het laatste verslag ben ik langs het vliegveld gereden om daar Stefanos op te halen, the big boss of the company om het zo maar te zeggen. Diezelfde dag nog hebben we een kajaktocht gehad, maar dit keer door de calderra kant(binnenkant, vulkaankant) van het eiland doordat de wind het niet toeliet de gewoonlijke route te volgen. En na een rustdag had ik dan eindelijk mijn eerste hike die ik helemaal alleen mocht leiden. Dit ging helemaal top doordat ik van te voren alle info goed aan het stampen ben geweest en klanten had waarmee goed een klik te maken was. Maar diezelfde middag kwamen ook mijn ouders op bezoek, altijd tof natuurlijk.

Het leuke is dat, omdat ik het eiland en de mensen nu ken, ik ze alle leuke plekken kan laten zien en als gids kan spelen voor ze. Dus diezelfde avond zijn we naar La Ponta geweest in Akrotiri voor een muzikale geschiedenisles en om ze voor te stellen aan de mensen daar waar we mee samen werken. De dag erna zijn we naar Oia en Fira geweest en heb ik ze een hoop kunnen vertellen over het eiland en zijn geschiedenis. Het was een dag waarop veel geslenterd werd door typisch Griekse stadjes en waar, door de heuvels, flinke spierpijn aan overgehouden is.
De dag erna was de wind zo sterk dat het kajakprogramma van die dag afgelast moest worden, maar het bood ons de kans om met de kajaks te gaan surfen. Op dat moment moest ik vooral nog leren om de kajak goed onder controle te houden en alle technieken onder de knie te krijgen, dus voor mij waren de golfen eerst een hoop gestuntel. Alleen al voorbij de grote golven komen zonder omslaan was in het begin lastig, maar na 2 keer had ik het trucje door en wist ik achter de golven te komen. Na nog 3 of 4 pogingen lukte het me zelfs om mijn eerste golf te surfen met de kajak. Wat een geweldig gevoel was dat! Ik had niet verwacht dat het me zou lukken, maar om de snelheid en kracht van de golf onder me te voelen en meegenomen te worden is erg gaaf.

Voor de dag erna had ik een kleine wandeling voorbereid om samen met m'n ouders te doen gevolgd door een Griekse kookcursus en een wijnproeverij bij wat mensen die ik hier heb leren kennen. Diezelfde avond zijn we, dankzij een tip van Maria, uit eten geweest in Pyrgos, wat een geweldige tip bleek te zijn! De volgende paar dagen waren weer drukke werkdagen met een aantal grote kajakgroepen en waarbij aan school is gewerkt. Al met al was het tof om een weekje door te kunnen brengen met m'n ouders en ze het eiland en de mensen te leren kennen. De afsluiting was een diner in ons eigen huis waarbij ik gekookt heb en we met z'n allen een goede avond hadden.

Maar nu dan, nu heb ik inmiddels soms 5 uur per dag getraind in de kajak en ben ik inmiddels in staat om in een mono kajak mensen te gidsen door de golven. Nog niet als hoofdgids omdat ik de reddingstechnieken nog niet allemaal ken, maar het is al zo veel toffer dan achterin een dubbele kajak te zitten. Sinds m'n ouders weg zijn heb ik zo'n beetje iedere dag gewerkt op kantoor of met een kajakprogramma. Dat betekend dus een week waarbij iedere dag om 06:00 begonnen wordt en waarbij we om 22:00 pas weer terugkomen, maar wat een heerlijke werkdagen zijn het! Inmiddels zijn we ook bezig om op het dak een eigen trainingsruimte te maken met matrassen om onze salto's en andere moves te oefenen. Ik ben inmiddels bijna op de helft van m'n stage en de tijd is enorm snel gegaan, maar het blijft leuk en ik denk dat het ook nog wel leuk zal blijven tot het einde.

Tot het volgende blog mensen!

  • 01 Juni 2016 - 19:32

    Patricia:

    Leuk om te lezen weer.......we zien elkaar begin augustus weer

  • 01 Juni 2016 - 19:41

    Vicky:

    Hoi Niels

    Leuk om te lezen hoe jij alles beleeft en leert daar..

    Veel succes nog.en vooral veel genieten.

    Groetjes vicky

  • 01 Juni 2016 - 20:53

    Marianne Van Dijk:

    Hoi Niels,

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Geniet er nog van.

    Groet
    Marianne

  • 01 Juni 2016 - 22:51

    Maria-Louise :

    Hoi Niels,
    Wat vliegt de tijd....bijna de helft van je stage erop.
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt....lees jouw blog met veel plezier.
    Mooi verblijf en heel veel suc6 met de stage.

    Lieve groeten van Marlies

  • 01 Juni 2016 - 23:30

    Rut En Marjanne:

    Hoi Niels,

    Leuk om te horen dat je het goed naar je zin hebt, leuke foto's, ook met je ouders.

    Groet, Rut en Marjanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Voor mijn opleiding zal ik eerst 4 maanden doorbrengen in Santorini, Griekenland en vervolgens nog eens 4 maanden in Finland. In Griekenland ga ik aan de slag bij een outdoor adventure bedrijf voor mijn stage om zo veel mogelijk te leren over de mogelijkheden in de outdoor. In Finland gaat het om een outdoor adventure minor om mijn kennis nog verder te verrijken. Vind je het interessant om op de hoogte gehouden te worden van mijn 8 maanden durende avonturen, stuur dan even een berichtje en dan voeg ik je toe aan de mailing lijst. "Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go."

Actief sinds 02 April 2016
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 109529

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 05 December 2016

Adventure education Finland

14 April 2016 - 22 Augustus 2016

Stage Santorini Griekenland

Landen bezocht: